Legal team to sue three newspapers over false reports of her divorce

Heather Mills is to sue three British newspapers over ‘false, damaging and immensely upsetting’ statements in stories reporting her divorce from Sir Paul McCartney.

Her law firm Mischon de Reya announced yesterday that legal proceedings have begun against The Daily Mail and the London Evening Standard and action is soon to be taken against The Sun.

A statement from the firm said: ‘Her time and resources are not infinite. She cannot sue – for now, at least – every single newspaper that has published false, damaging, and immensely upsetting statements about her. She should not thereby be taken to have accepted that these statements are true.’

The firm stated it was ‘entirely false’ that Heather, 38, had been offered a £30 million settlement from Paul, 64. They said that no offer, of any amount, had been made.

In a statement released last night, Associated Newspapers said: ‘The stories published by the Daily Mail and the Evening Standard about Heather Mills McCartney’s claims in respect of her divorce were obtained by proper methods and in accordance with good journalistic practice.’